Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.04.2011 15:06 - Великденски размисли
Автор: projectfuture Категория: Политика   
Прочетен: 3418 Коментари: 6 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Ден преди Великден всеки боядисва яйца, меси козунаци и се радва на почивните дни.
Но, хайде, да пофилософстваме малко над темата Великден.
Дали, религията всъщност чрез този празник не се опитва да ни обясни, че виждате ли довечера в 00:00 Йисус ще се възкреси и ще ни опрости греховете или просто ще напълни касичката си с пари от свещи, ще се напие с вино и хич няма да и пука за обществото.
Но, не само при нас е така.
Разликата е там, че  THE POPE, БИГ ФАДЪР ъф дъ Чърч ще ни прочете една молитва, ще ни каже да бъдем по-добри и човечни........... и пак няма да си плати данъците. Ще продължи да крие истината за това, какво всъщност е Ватикана и още подобни истории от този тип.

От много време обяснявам, че религията е МОР, шамар в лицето на вярващите в която и да е религия.
Великден, постите, Коледа или който и да е друг празник просто пълни касите на големите корпорации и църквата.

А, целта е всъщност да бъдем добри и без да вярваме в измислени герои и спасители. Целта е да вярваме в себе си, да не се отказваме от започнатото, да не губим ВЯРАТА в СЕБЕ СИ, да бъдем добри родители, да се отнасяме с уважение, вяра и любов един към друг.
Не ни е нужна която и да е църква, за да ни обяснява тези морални принципи, а после да крие тайните си от нас.
Не ме разбирайте погрешно, не мразя религията. Просто не виждам смисъл в нея. Но, вярата... вярата в себе си и възможностите си..... това вече е друго.

Честит Великден предварително...... макар, че всеки ден е ВЕЛИК ДЕН! Това зависи само от нас, за да бъде такъв.

Крис



Тагове:   църква,   вяра,   религия,   Великден,   любов,


Гласувай:
0



1. projectfuture - Вярата
23.04.2011 22:09
Пиша в навечерието на един от най-големите християнски празници - Възкресение Христово. След 2 часа отивам да обикалям църкавата макар, че не съм била на нито една от службите предишните дни и не съм постила 40 дена. Това е едно от малкото неща, свързани с религията, които спазвам. Не съм чела Библията. Наричам себе си православен християнин въпреки, че в последните години вярата ми е доста заслабена.
Не обичам да мисля за религията по начина, по който мислиш ти. Първо, едно е вярата, друго е институцията. За религията не съм уверена - тя може би ги свързва. Второ, всички сме на ясно, че има мощни игри зад църквата като институция. Знам за теориите, че тя е измислена, за да се вземе контрол над човечеството. Чела съм "Не пипай тази книга", гледала съм и "Духът на времето", които много убедително и аргументирано заявяват позицията си против църквата. Ок, може би е вярно, но така или иначе не може да се докаже нищо със сигурност.
Въпросът обаче е, че вярата е нещо друго. Може и тя да е плод на промития ми мозък, но аз я усещам, имам я и нищо не може да я разкалти. Това е просто усещане. Естествено, трябва да вярваме в себе си - много е важно и аз го знам мнооого добре. Фундаментално важно е. Но аз вярвам и в Господ. Без да се питам защо, без да се чудя съществува ли, без да си мисля за църквата и конспирацията зад нея. И не вярвам в него като спасител или герой, но не мога сега да обясня как го възприемам. И аз все пак съм останала с впечатление, че вярващите са по-добри хора, имат повече любов в себе си. Мдам, Господ е любов.
Цялата тази работа с църквата като цяло може би е нужна на хората, за да покажат те вярата си, да докажат това, което е в тях. Убедена съм, че има и по-силно вярващи, които биха обяснили по-добре ролята на църквата. Какво точно е за мен? Със сигурност аз не я възприемам като бизнес. За мен е място, където да усетя по-силно връзката си с Господ.

Теди
цитирай
2. projectfuture - Честит празник. Ще ти отговоря чрез ...
24.04.2011 10:20
Честит празник. Ще ти отговоря чрез следната история:
Журналист към известен индийски лечител:
- Вярно ли, е че мислите себе си за Бог?
- Ние всички сме богове, но разликата между мен и вас, е че вие все още не го знаете.

Крис
цитирай
3. projectfuture - Да, в това е разликата между хрис...
24.04.2011 14:02
Да, в това е разликата между християнството и индуизма (също и будизма). Но това пак е религия.
цитирай
4. projectfuture - Защо те покдрепям
24.04.2011 23:53
Съжалявам, че толкова късно видях написаното, но просто няма как да не изкоментирам. Аз съм заклет атеист по няколко доста тежки причини. За да не изреждам и да бъда обявен за неверник и зъл подстрекател ще кажа само една от тях: ако някой някога иска да разбере защо църквата като институция е вредна прсото трябва да намери някой учебник по история, който и да е, и ще види някои доста фрапиращи факт. Нека не забравяме, че най-кървавите и продължителни войни в човещката история са се водили в името на едната вяра. Е, кой е тоя Бог, който иска да се лее кръв, хората да се избиват, да измират от глад и болести ?!
Не трябва ли Всевишният да е мил, добър и всепрощаващ ? Аз лично съм чел Библията, даже и Корана съм разглеждал. Ами, ако и вие сте правили това ( сърбят ме пръстите да кажа "Ако и вие сте направили тази грешка"), то сте забелязали, че там Бог, Аллах и цялата дружинка не обичат много да прощават. Те исакт подчинение, искат да им се прекланяме, да ги почитаме.. и само ако са в настроение и са на кеф биха могли да опростят факта, че си мислим за това колко е хубава колата на съседа ( не трябва да пожелаваме, даже и да помисляме за нещатата на ближния ), или пък не дай си боже да целунем някоя девойка преди сватбата ( да не говорим за други неща ). Е, това за мен е лудост.
Всеки човек трябва да вярва в нещо, няма значение какво е то, но за мен всичките религии, които върлуват днес ( а те са безумно много ) не са подходящи. Далеч по- добре е да вярваме в извънземни, марсианци и БББ ( за който аз само вярвам, че кретен, но whatever ).
За това Христос Воскресе, но аз ще повярвам когато го видя с очите си (не, не искам да предизвикам Армагедон и да поканя Луцифер на кафе, ама знаете какви сме бъгарите- око да види, ръка да пипне) . До тогава.. ами, нека вярващите да си вярват, но поне да проявят малката милост да оставят Патриарх Максим на мира, защото миличкият вече не може да говори, а те го карат да чете.
Да ме извиняват набожните ;)
Поздрави- закелтият атеист
цитирай
5. projectfuture - Вярата не е наука!
25.04.2011 10:52
Вярата е чувство и няма нужда нито да се пипа, нито да се вижда. Но това заклетите атеисти не го разбират. Те виждат само църквата като сграда и като институция, за която пише тук и там и попа - като възрастен човек в расо. Вярата, Иво, не е наука. Това, че се злоупотребява с нея го потвърдих, но е отделен въпрос. Лично аз не мисля, че е толкова важно да се спазват каноните, колкото просто да вярваш. И тук малко си противореча, но аз както казвам защитавам вярата, не толкова религията и най-малко църквата.

Теди
цитирай
6. анонимен - ТODOR_BG
24.05.2011 18:21
НЕЗНАМ КАК ДА ЗАПОЧНА....НО,НАЙ-МНОГО МИ ХАРЕСВА НА ТОЗИ СВЯТ,ЧЕ ВСИЧКО Е ОТНОСИТЕЛНО И СВОБОДАТА НА ИЗБОРА ....ТИ ДАВА РАЗЛИЧНИТЕ ВЪЗМОЖНОСТИ,ДА ИЗБИРАШ,А КОЛЕБАНИЕТО СИ Е ЗА НАША СМЕТКА! ВСИЧКО Е ЕНЕРГИЯ И МИСЪЛ.......ВНИМАВАЙ В МИСЛИТЕ СИ И ЖЕЛАНИЯТА СИ.....
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: projectfuture
Категория: Политика
Прочетен: 29905
Постинги: 12
Коментари: 25
Гласове: 12
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930